Alla Fjärtans Dag

Jag måste bara få ur mig lite som jag funderat på det senaste dagarna.
Alla hjärtans dag.
Ja, det är en gullig dag om jag får säga det själv. Jag tycker hela konceptet är sött, man köper saker till personer man älskar, och jag tycker inte att det nödvändigtvis ska vara ens partner, utan lika gärna kan vara en god vän, familj osv.
Men sedan finns det folk som drar det till en överdrift. Jag fullkomligt hatar när folk vill visa alla andra hur "perfekt" deras alla hjärtans dag var, fotar sina blaskiga rosor och lägger på instagram och taggar massa onödiga taggar, eller även de som bara klagar av att de inte har någon partner att dela den med. Get a hold of yourself people, and drink some fucking coffee, skämt åsido. Man behöver inte fira dagen, och man nu tycker att det är en sådan stor grej så kan man ju spendera den med en kompis eller familjen som jag skrev innan, jag ska vara ärlig och säga att första gånger jag verkligen firade alla hjärtans dag var förra året. De andra åren har jag väl "firat" den på andra sätt, som ett år då klädde jag mig i röda färger med massa hjärtan överallt, höhö.
Åter igen till detta med att lägga ut bilder, ja jag fick en helt underbar present av min partner, men bara för det så måste jag inte dela den på instagram/facebook för att visa att jag är älskad och bättre än alla andra. Så länge jag vet om det så är jag nöjd.
Well, nuff said. Ska dricka kaffe nu... SJÄLV. Yum ~

På tal om inget fick denna av en söt tönt tihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0